تبلیغات بازرگانی
تبلیغات بازرگانی ؛ در دوران معاصر و با توجه به تحولاتی که در جهان به برکت انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) یکی پس از دیگری و با سرعت در حال اتفاق است، ادعای اسلام مبنی بر برخورداری از الگویی الهی، عام و منسجم برای اداره زندگی بشر، هر روز بیش از پیش جدی و قابل طرح شده و گروهی را به خود متمایل می کند.
وظیفه ما در این برهه حساس از تاریخ تمدن بشر، تلاش برای ارائه الگوهای اسلامی در خصوص مسائل مبتلابه جامعه و آغاز نهضتی برای برپایی تمدن نوین اسلامی و پیشواز حکومت اسلامی آخرالزمان به رهبری قطب عالم امکان، مهدی موعود روحی و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء است. در این راستا، تبلیغات تجاری یکی از مسائلی است که بی شک در اندیشه اسلامی از تعریف و الگویی خاص برخوردار است.
این پدیده از سویی دیگر در جهان معاصر با گستره و نفوذی فوق العاده حیات اجتماعی انسان را در زیر سلطه خویش گرفته و تلاش می کند تا ارزش های غربی را بر زندگی بشر امروز تحميل نماید. در این میان به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران، با شرایط خاص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش، حیران و سرگردان گاه بدین سو و گاه به سویی دیگر رو می کند.
گاه درها را بر روی هرگونه آگهی می بندد و گاه چنان درها را می گشاید که از جهت حجم آگهی و نحوه پخش آن، در میان کشور های غیر صنعتی در صدر جدول و در کنار کشوری مانند ترکیه قرار می گیرد که عزم و اراده آن برای پذیرفته شدن در میان کشور های اروپایی و استقرار شیوه زندگی غربی در میان مردمش، زبانزد است.
نویسنده | |
---|---|
موضوع | |
ناشر | |
سال انتشار |
1395
|
تعداد صفحات |
154
|
شابک |
9786002145154
|
دسته بندی کتاب |
افزودن دیدگاه جدید