جهادي فرهنگي براي تمام تاريخ
تبيين فاطمه(س) يك تبيين منحصر به زمان و مكان نيست بلكه در طول تاريخ، امت اسلامي نيازمند اين روشنگري است .
تبيين فاطمه(س) يك تبيين منحصر به زمان و مكان نيست بلكه در طول تاريخ، امت اسلامي نيازمند اين روشنگري است .
يادداشتي از حمزه نجاتي آراني مبارزه فكري و فرهنگي يكي از شئون رهبران الهي براي هدايت و سعادت مادي و معنوي جوامع است ويكي از مصاديق بارز اين مبارزه جلوگيري از انحرافات است . اگر پيامبر اكرم (ص) بزرگترين مبارز فكري و فرهنگي با جبهه شرك و كفر بود صديقه طاهره (س) كه جان پيامبر (ص) و تربيت يافته مكتب اوست رهبر جبهه ي مبارزه اي بس پيچيده و سخت تر از ايشان است . فاطمه (س) مبارز عرصه تبيين دو نوع نگاه به عرصه مديريتي جهان اسلام است . فاطمه با جهاد خود مرز بين اسلام خلافت و اسلام امامت را معين مي كند . اگر فاطمه در اين عرصه بي مهابا به ميدان مي آيد و همه هستي خود را فداي امير المومنين (ع) مي كند نه به خاطر فدك است و نه به خاطر شوهر . فاطمه به ميدان مي آيد تا از انحراف عقيدتي امت جلوگيري كند . فاطمه فدا مي شود تا امامت فدا نشود . فلسفه امامت آنقدر ارزشمند است كه عزيز ترين موجود هستي بايد براي آن قرباني شود . تبيين فاطمه(س) يك تبيين منحصر به زمان و مكان نيست بلكه در طول تاريخ، امت اسلامي نيازمند اين روشنگري است . جهان اسلام امروز دچار آفات و آسيب هاي مختلف است واين فاطمه (س) و حركت مجاهدانه اوست كه راه برون رفت از مشكلات را امت نشان مي دهد . نسخه فاطمي براي حل مشكلات توسل به ريسمان امامت است . امامتي كه فاطمه (س) وقتي فلسفه آن را در خطبه فدكيه اشاره مي كند مي فرمايد : "جعلالله طاعتنا نظاما للمله و امامتنا امانا منالفرقه" يعني اطاعت از ما نظم شریعت، و رهبری ما ایمنی از تفرقه و پراکندگی را به دنبال دارد.
https://tavoosebehesht.ir/node/7127
افزودن دیدگاه جدید