دروازه کویر مرکزی ایران، میزبان بیش از 100 هزار گردشگر نوروزی

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: بیش از 100 هزار نفر در تعطیلات نوروزی به این شهرستان سفر و از جاذبه های تاریخی و گردشگری آن دیدن کردند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: بیش از 100 هزار نفر در تعطیلات نوروزی به این شهرستان سفر و از جاذبه های تاریخی و گردشگری آن دیدن کردند.

متن خبر

مجید نوری در گفتگو با خبرنگار طاووس بهشت گفت: بیشترین میزان بازدید مسافران و گردشگران نوروزی و بالاترین آمار اسکان در روزهای اول و دوم فروردین بود و امامزاده محمد هلال (ع)، شهر زیرزمینی اویی، کویر مرنجاب و کویر سیازگه با استقبال بیشتری از سوی گردشگران رو به رو شدند. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در ادامه تهیه و توزیع 20 هزار نقشه گردشگری این شهرستان راه اندازی کمپ ها همچون مرنجاب، سیازگه ،کارونسرای مرنجاب، آماده سازی اقامتگاه ها برای حضور گردشگران و نیز برپایی نمایشگاه های عکس، صنایع دستی و هنرهای سنتی،کویر گردی ،شتر سواری ،سافاری و بازی های بومی و محلی و حضور فعال خدمات هلال احمر و اورژانس به صورت تمام وقت در جاده ها به خصوص جاده مرنجاب را از جمله اقدام های صورت گرفته برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی عنوان کرد وی با اشاره به اسکان 12 هزار گردشگر در مرکزهای اقامتی این شهرستان افزود: آمار بازدید و اسکان نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به 15 درصد افزایش یافته است. او اضافه کرد: دریاچه نمک، مسجد نقشینه، سایت ویگل، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی، خانه ‌های تاریخی علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقاع متبرکه فیض‌آباد، باب المراد، بی بی زینب یزدل، امامزاده فضل، قدمگاه، امامزاده علی ‌اکبر(ع)، هاشم بن علی (ع) و امامزاده حسین (ع) از دیگر مکان‌های دیدنی آران و بیدگل است. به گفته نوری، شهرستان آران و بیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 132 مورد تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است. انتهای پیام/فاطمه پهلوانزاده

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:02
کد خبر: 5551

https://tavoosebehesht.ir/node/5551

افزودن دیدگاه جدید