فراخوان سوگواره عاشورایی عکس هیات

عکس هيأت، عامل عمق‌بخشي به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زيبا و پرشور هيأت است و مي‌تواند پايان‌بخشِ غفلت يا عبور سطحي از کنار صحنه‌هاي ناب هيأت باشد.

عکس هيأت، عامل عمق‌بخشي به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زيبا و پرشور هيأت است و مي‌تواند پايان‌بخشِ غفلت يا عبور سطحي از کنار صحنه‌هاي ناب هيأت باشد.

متن خبر

طاووس بهشت: درباره فراخوان هنرمندان مسلمان، هرگز نتوانسته‌اند نسبت به واقعه عظيم کربلا بي‌تفاوت باشند و فرهنگ غني عاشورا در طول تاريخ تأثيرهاي بي‌بديل و غير قابل‌انکاري بر هفت هنر گذاشته است. عکس و پوستر هيأت، ابزارهاي رسانه‌اي و هنري هستند که در خدمت فرهنگ غني عاشورا و هيأت قرار گرفته‌اند. عکس هيأت، عامل عمق‌بخشي به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زيبا و پرشور هيأت است و مي‌تواند پايان‌بخشِ غفلت يا عبور سطحي از کنار صحنه‌هاي ناب هيأت باشد. پوستر هيأت نيز بيرق و شعاري براي تبليغ حقايق ارزشمند است. پوستر همانند گنبد که مهم‌ترين نماد حرم است، نماي بيروني هيأت و جلوه‌گر زيبايي‌هاي آن است. تعداد مخاطبانِ پوستر اطلاع‌رساني هيأت، گاهي از تعداد مخاطبانِ خود هيأت بيشتر است. سوگواره‌ عاشورايي عکس هيأت، قرار بوده و هست که بين هنرمندان و هيأت‌ها ارتباط و تعاملي برقرار کند و زمينه را براي شناسايي، سازماندهي و رشد استعدادهاي نهفته در هيأت‌ها فراهم کند. اهداف سوگواره: 1. استفاده از ظرفيت گسترده هنر عکاسي براي ثبت و انتقال فرهنگ عزاداري و هيأ تداري.  2. فراهم آوردن بستري مناسب براي ارائه توانمند يها و کشف استعدادهاي هنري همسو با اهداف سوگواره.  3. ترغيب هنرمندان عکاس فعال براي پرداختن به موضو عهاي مرتبط با هيأت و مراسم مذهبي.  4. ايجاد ارتباط و تعامل بين هنرمندان و هيأ تها.  5. شناسايي، سازماندهي و رشد استعدادهاي نهفته در هيأ تها.  6. مستند سازي و ثبت سير تطور هيأ تهاي مذهبي. قوانین عمومی: 1. دبيرخانه سوگواره، ارسال کننده را صاحب اثر مي‌شناسد و در صورت اثبات خلاف آن، اثر مربوطه را از مسابقه حذف مي‌نمايد.  2. برگزار کننده مجاز است که از آثار ارسالي براي انتشارات، اطلاع‌رساني و تبليغات و ارتقاي سطح هنري هيأت‌هاي مذهبي استفاده نمايد.  3. فايل آثار منتخبِ کتاب، با کيفيت اصلي، با عنوان «نذر ماندگار» در اختيار هيأت‌هاي حسيني، جهت استفاده در طرح‌هاي مذهبي قرار مي‌گيرد.  4. ارسال اثر به منزله پذيرش مقررات سوگواره است.  5. آثار ارسالي به دبيرخانه سوگواره، عودت داده نخواهند شد.  6. آثار ارسالي مي‌تواند واحد يا متعدد باشد. هنرمندان مي‌توانند آثار سالهاي گذشته خود را نيز ارسال نمايند.  7. براي شرکت در سوگواره مي‌بايست ازطريق نشاني اينترنتيphoto.1542.ORG ثبت‌نام نموده و آثار خود را بارگزاري نماييد و يا لوح‌فشرده آثار را به همراه فايل تکميل‌شده فرم ثبت‌نام، به يکي از موارد زير ارسال نماييد.  * نشاني: قم، صندوق‌پستي: 1435- 37195 به نام سوگواره هيأت. (حتما نام صندوق قيد شود)  8.ثبت نام در سايت سوگواره براي همه شرکت کنندگان(حتي هنرمنداني که از طريق ايميل يا پست ارسال اثر مي نمايند) الزامي است.  9. آثار بايد با فرمت jpg و حداقل dpi 300 با حداقل اندازه: 2500 پيکسل براي ضلع بزرگ ارسال شده و کيفيت مناسب جهت چاپ در ابعاد 50 در 70 را داشته باشد.  10.مجموعه عکس‌ها مي‌بايست داراي 7 الي 14 عکس در موضوع واحد ذيل موضوع "هيأت" بوده و سناريوي مشخصي را در تبيين موضوع خاص خود داشته باشند.  11. عکس‌هاي دست‌کاري شده با سيستم‌هاي نرم‌افزاري پذيرفته نخواهند شد.  12. جايزه هيأت در بخش‌اصلي، متعلق به هيأتي است که عکس از جلسه آن هيأت گرفته شده است.  13. در بخش عکس‌هاي قديمي و کهن، آثار مي‌‌بايست از آرشيو شخصي ارسال کننده باشد.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:10
کد خبر: 7215

https://tavoosebehesht.ir/node/7215

افزودن دیدگاه جدید