آدم فرهنگی باید مجاهد باشد

استاد رحیم پور ازغدی گفت: آدم فرهنگی باید مجاهد باشد و درگیر شود، خیانت فرهنگی از خیانت اقتصادی مخرب‌تر و جامعه فریب خورده از جامعه گرسنه خطرناک‌تر است چرا که جامعه فریب خورده تا گردن در لجن مادی و معنوی فرو می‌رود و خود متوجه نمی‌شود.

استاد رحیم پور ازغدی گفت: آدم فرهنگی باید مجاهد باشد و درگیر شود، خیانت فرهنگی از خیانت اقتصادی مخرب‌تر و جامعه فریب خورده از جامعه گرسنه خطرناک‌تر است چرا که جامعه فریب خورده تا گردن در لجن مادی و معنوی فرو می‌رود و خود متوجه نمی‌شود.

متن خبر

طاووس بهشت: حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه چهارشنبه در همایش اهل بیت(ع)، جوانان و نهضت حمایت از محرومین که به‌همت مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: مدافعان حرم، مدافع مزار و ساختمان نیستند مسئله بسیار عمیق‌تر است و نماد فرهنگ غنی انسانی است، در مورد حقوق انسان به‌ویژه محرومان و مستضعفان  که قرآن، سنت و اهل بیت(ع) بارها به آن تأکید کرده‌اند. وی افزود: براندازی ظلم و ستم رژیم‌های فاسد بدون جنگ و زور ممکن نیست و در روایات ذکر شده که انقلاب بزرگ جهانی به‌رهبری مهدی موعود(عج) حدود 6 تا 8 ماه نبرد جهانی مجاهدان رهایی‌بخش خواهد بود که برای حکومت مستضعفین و عدالت در جهان، انقلاب می‌کنند. رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) برای برقراری توحید و عدالت در شبه‌جزیره عربستان متحمل بیش از 80 جنگ شد، گفت: عدالت مسالمت آمیز در یک روستا هم تحقق نمی‌یابد چرا که همیشه دشمنانی هستند که عزت خود را به‌قیمت ذلت بقیه می‌خواهند و حقوق مستضعفان و محرومان را پایمال می‌کنند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این جنگ و درگیری خواسته جبهه حق نیست و به آن تحمیل می‌شود اما نباید از آن فرار کرد و اقدامات مدافعان حرم مصداق ایستادگی در برابر این جنگ‌های تحمیلی است‌. وی با بیان اینکه زبان تمدن اسلامی، خدمت به محرومان و مستضعفان است، گفت: امام زمان(عج) نسبت به آحاد بشریت نگاه محبت آمیز و گفت‌وگو‌محور دارد اما علق، عرق، خون و جهاد را علیه صاحبان قدرت و ثروت که جهان را به جنایات کشیده‌اند، بسیج می‌کند. رحیم‌پور درباره آیات و روایات موجود در رابطه با جهاد فرهنگی و جهاد اجتماعی و اقتصادی افزود: آنان که آگاهی و معرفت دارند نسبت به سایرین مسئولند و باید پاسخگو باشند، در واقع مردم باید تاریخ تمدن و جوامع را ببینند، کسانی قبل از مستکبرین فعلی بودند که تمام عالم را در دست داشتند اما به فاضلاب تاریخ پیوستند پس نباید مرعوب یا مجذوب شد بلکه باید دشمن را بشناسیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طبق روایات، علمی که برای اظهار فضل باشد فایده‌ای ندارد، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه و حوزه ظاهراً عالم و در واقع جاهل هستند و در مقابل حکیمانی مثل شهدای مدافع حرم حقیقت زندگی خود را درک کرده‌اند. رحیم‌پور ازغدی با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) مبتنی بر اینکه با علم باید علیه جهل جهاد کرد خاطرنشان کرد: آدم فرهنگی باید مجاهد باشد و درگیر شود، خیانت فرهنگی از خیانت اقتصادی مخرب‌تر و جامعه فریب خورده از جامعه گرسنه خطرناک‌تر است چرا که جامعه فریب خورده تا گردن در لجن مادی و معنوی فرو می‌رود و خود متوجه نمی‌شود. وی افزود: علم درگیر در مقابل علم خنثی و بی‌طرف و درگیری علمی در مقابل درگیری جاهلانه قرار دارد در واقع دین عوامانه و مبتنی بر احساسات و خالی از استدلال مصداق شعار دینی بدون شعور دینی است که بنا به گفته حضرت علی(ع) هیچ خیری در این نوع از دین و ایمان نیست. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ضرورت انسان دوستی و خدمت به مستضعفین گفت: خداوند در قرآن فرموده است که مؤمن حقیقی خدا را از انسان جدا نمی‌کند و اطاعت و عبادت خدا در راستای خدمت به خلق و محرومین است. وی خاطرنشان کرد: براساس فرمایش پیامبر اکرم(ص) نزدیک‌ترین شما به خدا خادم‌ترین شما به خلق است و این مهم در کنار درگیری علمی با جهل باید اساس کار تشکل‌های فرهنگی کشورهای مختلف قرار گیرد.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:12
کد خبر: 7436

https://tavoosebehesht.ir/node/7436

افزودن دیدگاه جدید