تازه ترین سروده هارونی پیرامون شهدای مدافع حرم

تازه ترین سروده‌ی حسن هارونی در مورد شهدا و مدافعان دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه است که در آن از جانفشانی این دلاوران تمجید کرده است.

تازه ترین سروده‌ی حسن هارونی در مورد شهدا و مدافعان دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه است که در آن از جانفشانی این دلاوران تمجید کرده است.

متن خبر

 زبان هنر همواره ابعادی از هر واقعیت را بیان می‌کند که شاید از چشم‌های عادت‌زده پنهان مانده باشد. هنر نمود خارجی افکار پشت پرده‌ی تمدن است و همواره از هر تفکر و مکتب، هنرها هستند که خودنمایی می‌کنند. در میان تمام هنرها، شعر با صور خیالش بالاترین آفرینش زبان انسانی است؛ حال اگر این آفرینش در راستای اعتلای کلمه‌ی حق باشد دیگر نمی توان برای آن همتایی پیدا کرد… حاج‌حسن‌ هارونی از جمله مداحان و شاعران آران و بیدگل است که از سالیان دور خود را به عنوان یکی از شاعران آیینی مطرح شهرستان معرفی کرده است. اشعار او در مدح و رثای ائمه‌ی اطهار(ع) خصوصا در ماه‌های محرم، سال‌هاست زینت بخش مراسم عزاداری آران و بیدگل بوده است. او بیشتر مثنوی می‌گوید، ولی قصاید او نیز شنیدنی و قابل توجه است. علاوه بر نوحه‌هایی که‌ هارونی از سروده‌های خود اجرا می‌کند، قصایدی که در مناسبت‌های مختلف برای گرامیداشت رویدادهای مختلف جهان اسلام سروده، او را صاحب آوازه‌ای قابل توجه کرده است. در سال‌های اخیر اشعار این شاعر در محکومیت جنایت‌ها علیه مسلمانان مورد توجه واقع شده است. تازه ترین سروده‌ی‌ هارونی در مورد شهدا و مدافعان حرم اهل بیت(ع) در سوریه است؛ کسانی که با اهدای خون خود اجازه‌ی دست‌درازی تکفیری‌ها به حرم آل الله را ندادند و آنان را در همان سرزمینی که سودای تاسیس حکومت در آن جا را داشتند، زمین‌گیر کردند.   طاووس بهشت  تازه‌ترین  شعر ایشان را تقدیم مخاطبان محترم می‌کند: مردان حق که هستی خود را فدا کنند در خون خود معامله با کبریا کنند فرقی نمی کند چه عراق و چه سوریه هر جا روند کرب و بلایی به پا کنند امروز خط اول جبهه حلب بود گه لازم است سنگر خود جابه‌جا کنند هرگز جدا ز دین و ولایت نمی شوند حتی اگر ز تن سر آنان جدا کنند هر جا که پا نهند ز خون شریفشان آن خاک را به رتبه چنان کربلا کنند روز جزا به رتبه‌ی آن‌ها بریم رشک وقتی مدافعان حرم را صدا کنند تکفیریان پست و ذلیل و زبون و خوار در این نبرد تکیه به ارباب‌ها کنند اما مدافعان حرم با صد افتخار در خط حیدرند و بر او اقتدا کنند آنان که جایشان حرم قرب کبریاست تکیه به مال و مکنت دنیا چرا کنند؟ «لا تحسبن» گواه که این شاهدان عشق بر خوان حق نشسته و با او صفا کنند آید خدا گواه که در سنگر خلوص شیران روز و عابد شب‌ها چه‌ها کنند

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:14
کد خبر: 7664

https://tavoosebehesht.ir/node/7664

افزودن دیدگاه جدید