واسطه فیض عالم حضرت بقیةالله(عج) هستند

 بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح زیارت جامعه که بهترین و صحیح‌ترین زیارات است، واسطۀ فیض عالم، امام زمان «ارواحنا‌فداه» هستند.

 بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح زیارت جامعه که بهترین و صحیح‌ترین زیارات است، واسطۀ فیض عالم، امام زمان «ارواحنا‌فداه» هستند.

متن خبر

گفتاری از: آیت الله العظمی مظاهری یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«ارواحنا‌فداه» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود، در حالی‌ که یادگرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلم آن نیز حرام است، آن حضرت به او فرموده بودند علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است. بعد فرموده بودند به پنج تن و امام زمان «ارواحنا‌فداه» توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی». آن عالم نقل می‌کند وقتی حضرت فرمودند، «ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند «ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد بکاربرده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوری کردم، امام زمان «ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطۀ فیض این عالم، فعلاً من هستم. در زمان حاضر توسّلی به پیغمبر اکرم«ص» یا سایر حضرات معصومین«ع» بشود، فیض الهی به واسطۀ وجود مقدّس امام زمان «ارواحنا‌فداه» به بندگان می‌رسد. از همه به خصوص جوانان تقاضا دارم که با ختم حدیث قدسی «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانند. همۀ افراد، حتی کسانی که ‌سواد و تحصیلات کافی ندارند هم می‌توانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان متوسّل شوند: «یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب‌الزمان ادرکنی و لا تهلکنی». این ختم، علاوه بر آنکه آسان است، برای رفع هر حاجتی خوب، مؤثر و مجرّب است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:09
کد خبر: 7178

https://tavoosebehesht.ir/node/7178

افزودن دیدگاه جدید