گزارش طرح تابستانی والعصر 93

کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) شهرستان آران‌وبیدگل، چند سالی است که با همت و تلاش جوانان مسجد امام زمان(عج) برنامه‌های ویژۀ تابستانۀ خود را با عنوان طرح تابستانی والعصر برای نوجوانان برگزار می‌کند. 

کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) شهرستان آران‌وبیدگل، چند سالی است که با همت و تلاش جوانان مسجد امام زمان(عج) برنامه‌های ویژۀ تابستانۀ خود را با عنوان طرح تابستانی والعصر برای نوجوانان برگزار می‌کند. 

متن خبر

طاووس بهشت:  برگزاری کلاس‌های تابستانی متنوع و باکیفیت کار ساده‌ای نیست و نیرو و توان زیادی را طلب می‌کند. کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) شهرستان آران‌وبیدگل، چند سالی است که با همت و تلاش جوانان مسجد امام زمان(عج) برنامه‌های ویژۀ تابستانۀ خود را با عنوان طرح تابستانی والعصر برای نوجوانان برگزار می‌کند. این کلاس‌های آموزشی با محوریت مسجد و با تمرکز بر کار گروهی، تابستانی همراه با معنویت و نشاط را برای نوجوانان به ارمغان می‌آورد. مرکز ثقل طرح تابستانی والعصر، قرائت قرآن مکتب‌المهدی است. این قرائت قرآن که در طول سال نوجوانان زیادی را برگرد قرآن می‌نشاند، در تابستان نیز محور فعالیت‌های تابستانی است و امسال حدود 120 دانش‌آموز کمتر از 15 سال با شرکت در این طرح، از برکات قرآن بهره می‌برند. بیان احکام، احادیث ائمه و توصیه‌های اخلاقی، در پایان قرائت قرآن، کفۀ آموزشی این جلسه را سنگین‌تر می‌کند.  علاوه بر جلسۀ قرائت قرآن، کلاس‌های آموزش روخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم به صورت جداگانه، با بهره‌گیری از اساتید و حافظان قرآنی برگزار می‌شود.  طرح تابستانی والعصر به کلاس‌ها و جلسات قرآنی ختم نمی‌شود. کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) سال‌هاست که با کارهای تئاتر خود در  شهرستان مطرح می‌شود. پس بی‌ارتباط نیست اگر کلاس تئاتر یکی از کلاس‌های تابستانی در این طرح باشد. کلاس تئاتر با هدف شناسایی استعدادهای این رشته و بهره‌گیری از آن‌ها در برنامه‌های هنری کانون امام زمان برگزار می‌شود. کلاس عکاسی یکی دیگر از کلا‌س‌های طرح تابستانی والعصر 93 است. دانش‌آموزان در طول تابستان دورۀ مقدماتی عکاسی را می‌گذرانند و نفرات منتخب این کلاس، پس از پایان دوره به صورت عملی زیر نظر استاد، عکاسی حرفه‌ای را یاد می‌گیرند. کلاس‌های نقاشی، خلاقیت و کامپیوتر از دیگر کلاس‌هایی این طرح است. این کلاس‌ها نه‌تنها بر ابتکار و نواندیشی دانش‌آموزان می‌افزاید، بلکه نشاط و شادابی را نیز برای آنها به ارمغان می‌آورد. کلاس کتاب‌خوانی یکی دیگر از برنامه‌های جالب در این طرح است. در این کلاس‌ کتاب‌های داستان به دانش‌آموزان داده می‌شود که باید در فرصت یک‌هفته‌ای مطالعه شود. دانش‌آموزان با مطالعۀ کتاب در کلاس‌ حاظر می‌شوند و زیر نظر یک مربی به بیان مطالب کلاس می‌پردازند تا در این رهگذر هم کتابی مطالعه کرده باشند و فن بیان در جمع را تمرین کنند. برای بالابردن شادابی طرح نیز برنامه‌های متنوع تفریحی در نظر گرفته شده است. مسابقات فوتسال و پینگ‌پنگ، اردوهای علمی و فرهنگی، استخر شنا، بازی‌های رایانه‌ای و... از جمله برنامه‌های تفریحی در طرح تابستانی والعصر 93 است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:14
کد خبر: 7617

https://tavoosebehesht.ir/node/7617

افزودن دیدگاه جدید