سوره اندیشه با جهانی شدن آمد

شانزدهمین شماره‌ی مجله‌ی سوره اندیشه، ویژه‌ی خرداد و تیر ماه 93 حاوی مقالات و پرونده‌هایی پیرامون «سیاست خارجی ایران، جهانی شدن، مطالعات پسااستعماری، جریان‌های روشنفکری، و سبک زندگی آمریکایی» منتشر شد.

شانزدهمین شماره‌ی مجله‌ی سوره اندیشه، ویژه‌ی خرداد و تیر ماه 93 حاوی مقالات و پرونده‌هایی پیرامون «سیاست خارجی ایران، جهانی شدن، مطالعات پسااستعماری، جریان‌های روشنفکری، و سبک زندگی آمریکایی» منتشر شد.

متن خبر

طاووس بهشت: شانزدهمین شماره‌ی مجله‌ی سوره اندیشه، ویژه‌ی خرداد و تیر ماه ۹۳ حاوی مقالات و پرونده‌هایی پیرامون «سیاست خارجی ایران، جهانی شدن، مطالعات پسااستعماری، جریان‌های روشنفکری، و سبک زندگی آمریکایی» منتشر شد. این شماره از مجله سوره، نگاهی نیز به مسائل روز داشته و در بخش «سیاست روز»، پرونده‌ای با موضوع «بحران کریمه» جهت بررسی تقابل شرق و غرب در بستر نزاع اوکراین دیده می‌شود. همچنین قبل از بخش اصلی مجله، پرونده‌ای با عنوان بازتاب وجود دارد که شامل نقدها و نظرات مطرح شده پیرامون مقاله‌ی اخیر دکتر داوری‌اردکانی با عنوان «سیاست‌های افراطی و طرفداران آن» به همراه پاسخ وی به این نظرات، است. در ضمیمه‌ی اسفار نیز، گفتگویی با مدیر انتشارات تیسا صورت گرفته، همچنین تازه‌های کتاب‌، معرفی شده و کتاب جدید دکتر مصلح با عنوان «ادراکات اعتباری علامه طباطبایی ره و فلسفه فرهنگ» به بوته‌ی نقد و نظر اساتید کشیده شده است. از اساتیدی چون رضا داوری‌اردکانی، سید محمدرضا بهشتی، عماد افروغ، اصغر طاهرزاده، منوچهر آشتیانی، یوسفعلی میرشکاک، مجید اخگر، سید موسی دیباج، علی مرادخانی، محمدعلی مرادی، جلال پیکانی، مهدی معین‌زاده، مهدی بنایی، وحید عسکرپور، احمد نادری و… در این شماره از مجله‌ی سوره، یادداشت و یا گفتگو وجود دارد و مقالاتی از ژان بودریار، جورجو اگامبن، نوام چامسکی، ژان لوک نانسی، امانوئل والرشتاین، دیوید استول، لوئیس پی پوجمان، سمیر امین و… نیز ترجمه شده است. طراحی جلد و صفحه‌آرایی مجله نیز نسبت به شماره‌های قبل، مقداری تفاوت دارد و تلاش شده تا فضای جدی شماره‌های قبل اندکی تلطیف شود. با توجه به درخواست مخاطبان عزیز برای ارائه‌ي مجله در فرم دیجیتال، اپليکيشن اندرويد سه شماره اخير مجله سوره تهيه شده است. هر شماره از مجله، به صورت یک نرم‌افزار مجزا طراحی شده و قابلیت مطالعه تمام صفحات مجله را دقیقا با همان شکل نسخه‌ی چاپی (صفحه آرایی و تصویرسازی‌ها) فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق مارکت‌هاي کافه‌بازار، ايران‌اپس و کندو، در بخش اخبار و مجلات به اپليکيشن مجله فرهنگی تحلیلی سوره اندیشه دسترسی پیدا کرده و شماره دلخواه خود را تهیه کنید.   براي دريافت اخبار و اطلاعات بيشتر، تهيه اين شماره و همچنين اشتراک مجله سوره انديشه، مي‌توانيد به سايت مجله  به نشانی www.sooremag.ir مراجعه کنيد.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:16
کد خبر: 7798

https://tavoosebehesht.ir/node/7798

افزودن دیدگاه جدید