زندگی به سبک آقا روح‌الله

زندگی به سبک آقا روح الله تیتر اصلی این شماره همشهری آیه در پرونده ویژه یادنامه امام خمینی(ره) است. یادنامه مردی که به تعبیر این نشریه، «زندگی را به ما هدیه داد»

زندگی به سبک آقا روح الله تیتر اصلی این شماره همشهری آیه در پرونده ویژه یادنامه امام خمینی(ره) است. یادنامه مردی که به تعبیر این نشریه، «زندگی را به ما هدیه داد»

متن خبر

طاووس بهشت: در این پرونده مرضیه دباغ که سال ها به عنوان محافظ در کنار امام(ره) زندگی می کرده، از نحوه زیست امام راحل و چگونگی محافظت از ایشان گفته است. اسدالله بادامچیان هم از خاطرات خود در دوران مبارزه و جلساتی که با رهبر فقید انقلاب داشته را بازخوانی کرده و غلامرضا ابوطالبی هم از دوران همسایگی با امام خمینی(ره) در دهه ۳۰ سخن گفته است. در بیست و ششمین شماره همشهری آیه، با غلامرضا دهشت، فرزند آیت الله دهشت که چندی پیش دارفانی را وداع گفت، گفتگویی صورت گرفته و گزارشی از حاشیه های برنامه «سمت خدا» تلویزیون نیز به چاپ رسیده است. استقبال از کتب مذهبی در نمایشگاه امسال کتاب تهران و روایتی از مراسم رونمایی آیت الله جوادی آملی از کوچک ترین قرآن مطلای جهان هم از دیگر گزارش های این شماره است. در ادامه، همشهری آیه به برخی نکات اخلاقی در زیست خانوادگی پرداخته و گپی هم با مهدی فقیه، بازیگر سینما و تلویزیون زده که در جریان این مصاحبه، او از فرزند روحانی اش سخن گفته است. فقیه در این گفتگو بر اهمیت «لقمه حلال» تاکید کرده است. جشن های شعبانیه، موضوع یکی دیگر از پرونده های این شماره همشهری آیه است و آیت الله ارفع در این خصوص تاکید کرده که جشن های شعبانیه باید به سمت معرفت دینی حرکت کند. ویژگی های خانواده مهدوی و راه های عملیاتی کردن سبک زندگی مهدوی، از دیگر مطالب پرونده نیمه شعبان است. در این شماره پدر، مادر و همسر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته ای نیز درباره زندگی شخصی او سخن گفته اند و در گفتگویی دیگر، حسین فرکی از مربیان فوتبال نیز درباره تمرین فوتبال با زبان روزه و موفقیت هایش صحبت کرده است. فواید سنگ فیروزه و نگاهی به سلامت غذایی، از دیگر مطالب این شماره همشهری آیه است. بازی های حرام از دیدگاه اسلام، یکی دیگر از موضوعات این ماهنامه است که پرونده «منبر کاغذی» آمده و طی آن قمار نفی شده است. در کنار این موضوع، قبح اخلاقی سخن چینی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. توصیه های دینی برای کاهش اضطراب کنکور، دلایل ازدواج های متعدد پیامبر، چرایی عدم سفر همسر حضرت زینب(س) به کربلا و یادی از امام موسی صدر به بهانه ۱۴خرداد، سالروز میلاد وی،  از دیگر مطالبی است که در این شماره همشهری آیه که به قیمت ۲۰۰۰تومان به فروش می رسد، عرضه شده است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:17
کد خبر: 7953

https://tavoosebehesht.ir/node/7953

افزودن دیدگاه جدید