سبک‌زندگی آیت‌الله بهجت در آیه

معرفی صفحات دینی در اینستاگرام، بررسی فرصت ها و تهدیدات تبلیغ دین در فضای اینترنت، بررسی محدودیت های تبلیغات دینی در این شبکه ها و نیز معرفی تجربه های موفق در این رابطه از دیگر گزارش های پرونده «منبر آنلاین» است.

معرفی صفحات دینی در اینستاگرام، بررسی فرصت ها و تهدیدات تبلیغ دین در فضای اینترنت، بررسی محدودیت های تبلیغات دینی در این شبکه ها و نیز معرفی تجربه های موفق در این رابطه از دیگر گزارش های پرونده «منبر آنلاین» است.

متن خبر

طاووس بهشت: پرونده ویژه این شماره همشهری آیه به تبلیغ دین در شبکه های اجتماعی می پردازد و به عنوان نمونه، طرح جهانی «لبیک یا علی النقی» را معرفی کرده است. در این پرونده پرداختن به عید نوروز و همزمان، عزاداری دهه فاطمیه در تلویزیون بررسی شده و سپس سلسله مطالبی با عنوان «منبر آنلاین» به چاپ رسیده که به رفتار مبلغان دینی در فضای مجازی اختصاص دارد. تقی دژکام، روزنامه نگار در همین رابطه توصیه کرده که مبلغان دینی در شبکه های اجتماعی باید سعه صدر داشته باشند و محسن ایمانی جامعه شناس هم گفته است که باید آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی را در دستورکار قرار داد. معرفی صفحات دینی در اینستاگرام، بررسی فرصت ها و تهدیدات تبلیغ دین در فضای اینترنت، بررسی محدودیت های تبلیغات دینی در این شبکه ها و نیز معرفی تجربه های موفق در این رابطه از دیگر گزارش های پرونده «منبر آنلاین» است. یکی دیگر از پرونده های شماره ۲۵ همشهری آیه هم اختصاص دارد به معرفی سبک زندگی آیت الله بهجت. مرجع تقلیدی که پسرش درباه رابطه اش با خانواده گفته است آنها را در انتخاب راهی که برای زندگی برمی گزیدند، آزاد می گذاشته است. آیت الله ری شهری نیز در گفتگویی با همشهری آیه درباره سبک زندگی آیت الله بهجت، بر توجه و توصیه ایشان به نماز اول وقت تاکید کرده و خاطراتی را درباره زیارت وجود مقدس امام زمان(عج) از قول آیت الله بهجت نقل می کند. آیت الله مسعودی خمینی از دیگر علمایی است که درباره زندگی آیت الله بهجت سخن گفته و بر دائم الذکر بودن ایشان تاکید کرده است. او همچنین با ذکر خاطره ای گفته که آیت الله بهجت هر از چند گاهی به امام خمینی توصیه می کرد که گوسفند قربانی کند. آیت الله تحریری نیز درباره مولفه های مهم سبک زندگی آیت الله بهجت گفته است که ایشان عبودیت و التزام عملی به دستورات الهی را مورد توجه قرار می داد. محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس و از جمله شاگردان آیت الله بهجت هم در این پرونده، هفت کلید خوشبختی را بر اساس آموزه های استاد خود بیان کرده و «نماز، دوری از گناه، تلاش برای کسب علم، توجه و توسل، همت و پشتکار، رازداری و عمل» را هفت مولفه مورد تاکید آیت الله بهجت عنوان کرده است. در این شماره آیه، گفتگویی با سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت هم انجام شده و این کارگردان گفته است: ایده های دینی پایتخت سفارشی نبوده است. در این شماره مطالب دیگری درباره نکوهش قهر، چگونگی برخورداری از رابطه مطلوب زناشویی، آموزه های دینی برای تربیت فرزندان، پاسخ به شبهات دینی، معرفی تجربه های موفق برای تبلیغ دینی در دیگر کشورها و یادنامه شهید خلیلی که جان خود را در راه امر به معروف داد، نیز به چاپ رسیده است.  

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:20
کد خبر: 8141

https://tavoosebehesht.ir/node/8141

افزودن دیدگاه جدید