کتاب جدید شهید مطهری منتشر شد

کتاب «خدا در زندگی انسان» عنوان پنج جلسه سخنرانی استاد شهيد آيت‌الله مطهری در يکی از مساجد تهران در آستانه سالگرد شهادت آن استاد بزرگ منتشر شد.

کتاب «خدا در زندگی انسان» عنوان پنج جلسه سخنرانی استاد شهيد آيت‌الله مطهری در يکی از مساجد تهران در آستانه سالگرد شهادت آن استاد بزرگ منتشر شد.

متن خبر

طاووس بهشت: «خدا در زندگی انسان» عنوان پنج جلسه سخنرانی استاد شهيد آيت‌الله مطهری در يکی از مساجد تهران در سال 1354 هجری شمسی است که در جمعی که بيشتر از قشر دانشجو و تحصيل‌کرده تشکيل می شده ايراد گرديده است.  اين مباحث معطوف به توحيد عملی و آثار فردی و اجتماعی توحيد است. استاد ابتدا اقسام توحيد نظری را توضيح داده و توحيد عملی را لازمه توحيد نظری شمرده اند. البته ایشان به طور جداگانه مباحث مستقلی را با عنوان «خدا در انديشه انسان» - که همان توحيد نظری است – در قالب چند جلسه سخنرانی ارائه داده‌اند که همزمان با این کتاب به چاپ رسيده است. از ديدگاه استاد مطهری سلامت روانی، نخستين اثر توحيد در زندگی انسان است. در ادامه توضيح داده‌اند که انديشه و اراده دو رکن اساسی شخصيت آدمی است که اگر بر پايه ايمان به خدا باشد انسان راه سعادت را خواهد پیمود. در بخش ديگر اين کتاب اين مطلب بيان شده است که ريشه تحولات و انقلابهای گوناگون سياسی، اقتصادی، اجتماعی و... را بايد انقلاب فکری و فرهنگی دانست. البته استاد شهيد شرايط عينی و ذهنی را به عنوان عامل دخيل در انديشه و تفکر نفی نمی کنند؛ اما معتقدند که برخلاف نظريه مارکسيسم تفکر لزوما ساخته و پرداخته شرايط عينی و ذهنی نيست، بلکه انسان می تواند علی رغم اين شرايط، تفکری آزاد و مطابق فطرت حقيقت طلب خود داشته باشد. شايان ذکر است که چون ايراد اين جلسات سخنرانی مقارن ايام فاطميه بوده است، استاد شهيد در پايان جلسات، ضمن ذکر مصيبت، نکات آموزنده‌ای از حيات طيبه حضرت صديقه کبری (سلام‌الله عليها) را بيان نموده‌اند که می تواند درسی براي امروز ما از نظر سبک ذکر مصيبت برای آن بانوی بزرگوار باشد. اين کتاب همچون ساير آثار آن متفکر شهيد، متقن و غنی و دارای بيانی روشن و رسا و بسيار مفيد و تأثيرگذار است و مطالعه آن برای همه اقشار جامعه از نظر فکری و معنوی مفيد و آموزنده است.  اين کتاب توسط انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهيد آيت‌الله مطهری) در 112 صفحه با قيمت 30.000 ريال در آستانه سالگرد شهادت آن استاد بزرگ منتشر شده است. 

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:20
کد خبر: 8183

https://tavoosebehesht.ir/node/8183

افزودن دیدگاه جدید