برگزاری کنگره حضرت محمد هلال بن علی(ع)

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت حضرت محمد هلال بن علی(ع) در سال جدید خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت حضرت محمد هلال بن علی(ع) در سال جدید خبر داد.

متن خبر

  طاووس بهشت: حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) اظهار داشت: پس از پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۱، پنجم ذی‌القعده بعنوان روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شد. وی با اشاره به وجود هشت هزار و ۵۱ بقعه در کشور افزود: سال گذشته و بنا به ضرورت شناخت و پاسداشت شخصیت امامزادگان واجب التعظیم، کنگره بین المللی امامزادگان با حضور ۲۲ کشور و ارایه بیش از ۴۰۰ مقاله علمی و پژوهشی در اصفهان برگزار شد. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: در همین راستا در سال جدید سه کنگره ملی بزرگداشت حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، حضرت بی بی حکیمه خاتون در گچساران و حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد. شرفخانی افزود: این کنگره ها حول دو محور شخصیت این امامزادگان بزرگوار و آثار و برکات آستان مقدس ایشان، در بخش های علمی و هنری برگزار خواهد شد. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: همایش های مزبور با رویکرد ترویجی و هنری، فرصتی مغتنم برای شناخت هرچه بیشتر امامزادگان و ظرفیت آستان های مقدس ایشان بوده و برکتی گشوده برای مسؤولان و مردم است تا حداکثر بهره را از فرصت ایجاد شده ببرند. حجت الاسلام شرفخانی در پایان، ولایی بودن ملت ایران را مرهون تلاش و مجاهدت های امامزادگان عظیم الشان دانست و تصریح کرد: برای تقویت آستان مقدس امامزادگان به عنوان قطب های فرهنگی، لازم است مسؤولان و مردم در راستای معرفی و تجلیل از این سرمایه های ارزشمند بکوشند. همچنین صبح شنبه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه، از نمایه کنگره بین المللی بزرگداشت حضرت محمد هلال بن علی(ع) در حرم مطهر این امامزاده لازم التعظیم رونمایی شد. آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:20
کد خبر: 8232

https://tavoosebehesht.ir/node/8232

افزودن دیدگاه جدید