9دی 88 و 9 دیِ امروز

ویژگی نقاط عطف تاریخی این است که قلیل اند و موثر. این نقاط و وقایع گرچه در طول تاریخِ چنددهه اخیر به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد اما اهمیت و اثرگذاری آنها به اندازه چندصدسال می باشد. - 15 خرداد42، 19دی56، 12و 22بهمن57، 23 تیر 78 و 9 دی 88 از مهمترین نقاط عطف در حرکت الهی مردم ایران اسلامی برای شکل گیری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

ویژگی نقاط عطف تاریخی این است که قلیل اند و موثر. این نقاط و وقایع گرچه در طول تاریخِ چنددهه اخیر به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد اما اهمیت و اثرگذاری آنها به اندازه چندصدسال می باشد. - 15 خرداد42، 19دی56، 12و 22بهمن57، 23 تیر 78 و 9 دی 88 از مهمترین نقاط عطف در حرکت الهی مردم ایران اسلامی برای شکل گیری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

متن خبر

یادداشتی از دکتر مهدی مولایی    - ویژگی نقاط عطف تاریخی این است که قلیل اند و موثر. این نقاط و وقایع گرچه در طول تاریخِ چنددهه اخیر به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد اما اهمیت و اثرگذاری آنها به اندازه چندصدسال می باشد. - 15 خرداد42، 19دی56، 12و 22بهمن57، 23 تیر 78 و 9 دی 88 از مهمترین نقاط عطف در حرکت الهی مردم ایران اسلامی برای شکل گیری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بود. - نکته مهم و دقیق در این نقاط عطف این است که هر چه به جلوتر می رویم اهمیت این نقاط عطف به مراتب بیشتر می شود. اهمیت یوم الله 9 دی از 23 تیر بسیار بیشتر است و ازسوی دیگر داشتن بصیرت در 9 دی به مراتب سخت تر و دشوارتر از داشتن بصیرت در 23 تیر است و در آینده نیز سخت تر خواهد بود. - به احتمال زیاد 9 دی آخرین نقطه عطف ما نخواهد بود. برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ایرانی- که هدف آتی ما می باشد- نقاط عطف و غربال های دیگری در انتظار می باشد و این سنت الهی است که به فرموده حضرت امیر(ع)"أَلا وَ إنَّ بَلِیَّتکُم قَد عَادَت کهیئَتِها یَومَ بَعَثَ اللّه نَبیَّهُ(ص) وَ الَّذِی بَعَثهُ بالحَقِّ لَتُبلبلنَّ بَلبلَةً وَ لتُغَربَلُنَّ غَربَلَةً وَ لتُسَاطُنَّ سوط القدر،حَتَّى یَعُودَ أَسفَلُکم أعلاکُم وَ أعلاکُم أسفَلَکُم وَ لیَسبقنَّ سابقُونَ کانُوا قصَّرُوا وَ لیُقصِّرنَّ سَبَّاقُونَ کانُوا سَبقُوا وَ اللَّه ما کَتمتُ وَشمَةً وَ لا کذبتُ کِذبَةً:بدانید که بلای شما،بازگشته است،مانند آن امتحانی که در روز بعثت رسول الله(ص) بود.سوگند به آن کسی که او را به حق مبعوث کرد،به هم خواهید خورد و غربال خواهید گردید و جدا خواهید شد تا پایین ترین،بالاترین و بالاترین،پایین ترین شود و جلو خواهد افتاد،کسانی که عقب مانده اند و عقب خواهند ماند،پیشتازانی که جلو افتاده اند .به خدا قسم! هرگز حقیقتی را پنهان نکردم و هیچ گاه دروغی نگفتم". - برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ایرانی راهی جز حرکت در مسیر علم و ایمان نداریم. این مسیر به آسانی پیموده نمی شود و دشمنان-اعم از شیاطین درون و بیرون-به راحتی اجازه پیمودن در این مسیر را نمی دهند. بصیرت درونی-غلبه بر شیطان نفس- لازمه و پیش شرط اساسی برای موفقیت در این مسیر است. گام بعدی این است که با تلاش جهادگونه خود در راستای اعتلای علمی کشور قدم برداریم و بدانیم تمدن نوین اسلامی نیازمند دانشمندان باایمان و بابصیرت است. علم که امروزه ابزار تسلط دنیای غرب بر بشریت شده است باید به مهد حقیقی خود-جهان اسلام- برگردد. وظیفه و تکلیف ما در 9 دیِ امروز تلاش برای دریافت علم حقیقی همراه باایمان ناب است. این تکلیف نیازمند بصیرت دائمی و به مراتب سخت تر از گذشته است. این گنج هم اکنون در دست دشمنان است و به راحتی این گنج نهان را تحویل نمی دهند این گنج ابزار سلطه و سیطره است. باید تلاش جهادگونه کرد تا این گنج را به دست آورد و برمبنای چراغ ایمان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی حرکت کرد. لازم به ذکر است که مهمترین دلیل برای اثبات مدعای ما "شهادت دانشمندان هسته ای ایرانِ اسلامی" بعد از یوم الله 9 دی 88 است. این امر نشان می دهد که دشمنان به خوبی درک کرده اند که اگر بصیرتِ لازم در عرصه علم برای ما به وجود آید و حرکت جهادگونه شروع شود سقوط تمدن غرب و ظهور مجدد تمدن نوین اسلامی ایرانی حتمی خواهدبود، امری که نشانه های آن بسیار روشن و واضح است.

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:14
کد خبر: 7684

https://tavoosebehesht.ir/node/7684

افزودن دیدگاه جدید